Organizace Junior Achievement
připravila pro střední a vyšší odborné školy Modulární
školní vzdělávací systém Junior Achievement, zaměřený na ekonomické
a finanční vzdělávání, který plně koresponduje se strukturou
ŠVP.
Materiál je zpracován pro potřebu
škol do souboru modulárních školních vzdělávacích
programů, které tvoří ucelený systém -
Modulární systém pro ekonomické a finanční vzdělávání
na středních a vyšších odborných školách.
Výukové moduly i školení jsou akreditovány
MŠMT.
Tento modulární
systém tvoří 4 samostatné moduly (výukové
předměty):
M1 JA Poznej svoje peníze (e-learning zaměřený
na praktické finanční vzělání)
M2 JA Titan (počítačová simulace řízení
firmy)
M3 JA Studentská Firma (reálná studentská
společnost)
M4 JA Etika v podnikání (případové studie
vycházející z reálných příběhů zaměřené na etiku
v podnikání, k dispozici rovněž v angličtině)
Modulární systém je
zpracovaný ve struktuře odpovídajícím potřebám škol a
reflektuje jejich potřeby. Moduly jsou zařaditelné do struktury ŠVP
konkrétní školy. Každý modul je připraven tak, aby byl bez problémů
zařaditelný pro jakoukoliv školu bez ohledu na její konkrétní
zaměření.
Každá škola si může ze systému vybrat jednotlivé
moduly, nebo jejich soubor podle svého profilového
zaměření.
Předností tohoto modulárního systému je, že dává žákům a
studentům především praktické znalosti a dovednosti
v oblasti ekonomie, ekonomiky a financí. To vše
z pohledu firmy, z pohledu banky a navíc umožňuje
vyzkoušet si roli pracovníka firmy či banky.
Škola má tak možnost poskytnout studentům komplexní
pohled na problematiku podnikání a financí. Je na její volbě,
kterou oblast zvolí nebo prohloubí.
Jednotlivé moduly jsou volně propojeny, ale absolvování jednoho
není výslovnou podmínkou následujícího.
Moduly jsou sestaveny tak, aby je škola mohla zařazovat
v různých ŠVP dle své potřeby. Buď jako povinné,
volitelné nebo jako doplnění stávajícího předmětu. U všech modulů
je zachována jejich závazná struktura, která jasně a zřetelně
definuje funkci modulu, jeho cíle a tím i možnost zapojení do
různých vzdělávacích programů.